En liten lista

Jag ska uppdatera er om tävlingarna i helgen, men just nu känner jag för at hästifiera en lista jag hittade hos min vän Helly:

Fem oväntade saker jag alltid har med på tävling: 
Novalucol (okynnesdricka kaffe i pauser har sina konsekvenser) 
Morakniv (finns i och för sig alltid i transporten, in case of)
Lurar till iphone (för att, om jag behöver, kunna snika iväg och lyssna en stund på Håkan, som alltid gör mig fokuserad)
Torra strumpor
Maskoten Manfred (nyast i teamet, men kommer från och med nu alltid vara med)

Fyra saker från sadelkammaren jag inte kan vara utan:
Den klassiska Stübbenlädertvålen (rengör och smörjer)
Skokräm (lädertvål på stövlarna är det inte långt ifrån spöstraff på i min sadelkammare)
Miasschabraken (bäst passform och kvalitet alla gånger. Kan användas och tvättas i nästintill oändlighet utan att tappa varken färg eller passform)
Goldenstripefilten (no words needed)
Tre saker med hästeriet som gör mig glad: 
När jag träffar elever som är ödmjuka inför sina hästar. 
När man äntligen, efter en lång vinter kan rida utomhus igen.
En välsopad stallgång. 
Två saker dina hästar inte äter: 
Svindyrt, importerat, trendigt kraftfoder. (De vill ha svenskt och närproducerat)
Hästgodis som genererar brunt kladd all over häst och utrustning. (De vill ha sockerbitar, vitt skum är bättre!)

En sak du gör i stallet flera gånger i veckan: 
Förutom mockar, sopar, packar höpåsar, sopar igen, kör vatten, släpper ut och in hästar, fodrar och sopar? Tar mig en sekund eller två att stanna upp och njuta av att jag har möjligheten att ha så fina hästar och hur fantastiskt det är att kunna jobba med det jag älskar. Och så gosar jag mular. 
Båda bilder tagna av Helly