Produktiv dag

Igår hade jag en såndär produktiv dag på jobbet. På morgonen tränade jag och Lillen för T och det gick bara så bra. Springer han så på tävling blir vi farliga ;) Sedan vi började träna för henne i början på året är det som att något lossnat, framför allt hos mig som ryttare. Jag har liksom hittat en ny dimension i ridningen på något sätt. Och jag är verkligen så glad och tacksam att jag får möjligheten att få hjälp av en så kompetent och erfaren tränare!
På eftermiddagen gjore två hästar galoppintervaller på ett av gärdena. Det är verkligen rent adrenalin att känna när hästen dundrar fram, men ändå är eftergiven och med mig. De får aldrig ta över eller balla ur, det är då det kan bli farligt. Fjärde hästen för dagen var 3-åringen som ska visas i maj. Lite tömkörning först och så lite träning på att visas vid hand av matte och även han var väldigt duktig. Det är så roligt med unghästar och hur de lär sig från gång till gång. Sist ut igår var Carmen, som efter en veckas halvaktiv vila fick jogga igång lite i ridhuset. Och hon tuffade på, mjuk och lösgjord. Den vilan har gjort henne gott! 
Jag behöver ibland nypa mig i armen för att förstå att jag, just jag, har så fina hästar att jobba med och får förtroende och möjlighet att hjälpa andra med deras hästar. Det är en riktig ynnest!