Throwback thursday

Min alldeles egna änglahäst. Marillo (f. 1992-2011 e. Mowgli-Monaco) var min kumpan i 12 år och lärde mig så otroligt mycket. Han lärde mig inte bara att rida och det mesta runt att av vara hästägare, han lärde mig att lära honom. Han lärde mig hur det är att ha ansvar för någon annan som är beroende av en. Han lärde mig tålamod, även om jag som hormonstinn och temperamentsfull tonåring många gånger ville "skicka honom till Scan" (citat ur riddagbok) när han spexat med något av alla sina upptåg. Han var många gånger helt vild. Men ändå charmig. Han lärde mig att inte ge upp, bita ihop, öva mer, och bli bättre och han lärde mig att fungera i en grupp med andra. Han lärde mig också att ibland, hur mycket man än försöker och önskar så blir det inte som man vill. Och jag är helt säker på att han har haft en stor påverkan på den personen jag är idag. 
 
En sommar var Marillo hos Johanna, som var min medryttare en period och idag är en av mina elever. Bilderna är ifrån när jag någon gång var och hälsade på där ute i skogen i Närsbo. Idag skickade hon dem, helt apropå, och jag fick en tur down memory lane. Tack Johanna <3