Investering i mig själv

Idag har jag investerat i mig själv. Har varit på Idrottskliniken och fått min arma rygg lossad. Jag behöver ju bli det med jämna mellanrum. Hade tydligen ganksa rejäla muskelspänningar och en generallåsning i ryggraden. Det ritschade väldigt gött i den när den knakades. Så nu är jag nästan som ny igen.  
För det är klart att jag kan inte begära av mina hästar att de ska bli rakriktade och lösgjorda om jag själv inte är det. Anspänning i avspänning funkar inte med låsningar och spänningar i kroppen. Det känner och stör hästarna direkt. Så det blir återbesök nästa vecka och hemläxa på övningar för att hålla igång rörligheten. Nu ska jag vara lika noggran med mig själv som med hästarna! Så jag har redan börjat med att gå in på Hööks och köpt mig en ny ridhjälm. De är ju också "färskvara". Har man åkt i backen eller tappat den många gånger så behöver de bytas ut, även om de inte är sybart skadade. Jag köpte en Back on track-hjälm med mips-systemet som ska skydda huvudet från slag i rotation. Det systemet har funnits länge i cykel- och skidhjälmar, väldigt märkligt att det inte är standard på ridhjälmar. Det är ju sällan så att man ramlar "rakt" av en häst. Det kan ju vara med diverse volter och slagsidor man far i backen. Så nu känns det safe för eventuella luftfärder, haha. 
Nu är det jobb som väntar, först i stallet, sedan i Borås. Vi hörs hörni!