Dag 3 som invalid

9.08 Sitter i soffan, tittar på Nations Cup i Falsterbo, dricker kaffe och äter chokladmuffins till frukost. Jag tänker att man får det när man har ett trasigt ben. Ridsuget är redan skyhögt och det blir inte bättre av att titta på det här. 
11.00 Hittar Gifta vid första ögonblicket Norge på SVT Play. Väldigt intressant projekt ur ett psykologiskt och antropologiskt perspektiv. Plöjer tre avsnitt. 
13.30 Plockar ur diskmaskinen och laddar om. Får för mig att dammsuga övervåningen. En fysisk utmaning på ett ben. Svetten lackar. 
14.30 Lägger mig i solen på altanen och lyssnar på Bianca Ingrossos sommarprat. Tack mor för perfekta solsängar. 
15.30. Kollar på ytterligare ett avsnitt Gifta vid första ögonkastet och följer upp med Uppdrag gransking om gängvåldet i Biskopsgården. 
18.14 Den här dagen verkar aldrig ta slut. Får väl ta ett avsnitt till då. 
 
Hade jag kunnat hade jag klättrat på väggarna för längesen. Bokstavligen. Är det så här livet utan häst ser ut?