God morgon torsdag

Jag vaknade med en katt på huvudet idag. Han låg där och "kloade" mig i hårbottnen med nosen bokstavligen i örat på mig och spann så det ekade i hela skallen på mig. Det är hans trix att få upp mig och ge honom mat. Det fungerar. Det är liksom det enda sättet att få bort honom från huvudet.
Anyways, sommarvärmen verkar ha gått på paus och det är lite svalare här lite idag, vilket är rätt skönt om ni frågar mig. Hästarna ska ridas och sedan ska jag göra färdigt en hemsida som ska ut på lördag. Just nu sitter jag dock i soffan med dagens första (och bästa) kopp kaffe och har bläddrat igenom nya Hippson. Som vanligt var det fullproppad med intressanta ämnen och artiklar, bland annat om ryttarfys och träning bredvid ridningen för att både bli en bättre ryttare, men också hålla längre. Ett ställe i Skåne kör till exempel cross fit i ridhuset med pallar, vattenkannor, fodersäckar och sånt där tungt som finns i stallar. Helt lysande smart! Vi vet ju att det tar tid att ha häst och jobba eller gå i skolan (eller både och!) och ska man också hinna med träning så är ju det en toppenlösning att åtminstånde ha det på samma ställe som hästarna. 
Nu grötfrukost och djupdykning i första delen i artikelserien om utbildningsskalan, det blir fint!