Året som gick, 2016 del 2

 
 
Juli: Sommaren fortsätter med värme, vi storstädar stallet, jag har teambuildning med hästarna och åker på programträning som förberedelse för tävling. Lilla Edet har sitt sommarmeeting och jag och Lillen får känna på vädrets variationer, minst sagt, under tre klasser och två dagar. Jag börjar även utbilda min helt gröna lillasyster i ridningens ädla konst :) 
 
Augusti: Tävlingssäsongen fortsätter och dessutom är det OS på tv. Jag drar ihop ett gäng dressyrentusiaster och tvingar personalen på O'Learys i Alingsås att serveras oss god mat och visa dressyr istället för fotboll, och det är sista gången vi ser världens bästa ekipage på ett mästerskap. Jag åker på minisemester till Malmö och hämtar inspiration. 
 
September: Lite torrt på bloggfronten här. Hästarna fick löshoppa i paddocken, jag tränade för Lisa och det var väl mest som vanligt. 
 
 
 
Oktober: Jag och Lisa kör Ridsporten Hjälper till förmån för Rosa Bandet och Cancerfonden och jag auktionerar ut en lektion på Lillen. Båda hästarna tävlar i Alingsås, jag och Carmen tar en tur ensamma och gör i start på Trollhättans Oktoberdressyr och placerar oss, en tredjeplats! Jag delar med mig av mina tankar kring täckens vara och inte och går ner på halvtid för att kunna satsa mer på min egna verksamhet. 
 
 
November: Jag jobbar på med lite fler träningar och lektioner hemma på anläggningen, får lite "extrajobb" på grund av någon snorunge gjort inbrott i min bil när den stod på jobbet och jag kan stolt presentera mig som en del i teamet i Svensk hästrehab
 
 
December: Månaden rullar i en rasande fart. Hästarna får lite microvila och jag jobbar på. Jag funderar både äver respekt och förtroende och "att leva som man lär". Julen blir fin, trots att jag som vanligt hetsade omkring efter julklappar två dagar innan. Det nya året firas in med samma fina vänner, för fjärde året i rad. 
 
2
Ellen -tävlingsryttare

Kul att läsa. Va mycket du hunnit med!

Svar: Kul att du tycker det! Ja, det är konstigt för jag tycker att tiden bara springer i väg och att jag inte hinner något! Men så när man sammanfattar så blir det ändå en hel del :)
Åsa Foglé

Amanda Jona [SPONTAN]

Åh så roligt inlägg, vad mycket roligt du hann med! :)

Svar: Tack, ja det var en hel del trots att jag tycker att time flies typ hela tiden, haha!
Åsa Foglé